Wednesday, October 8, 2008

Salam Aidilfitri...

Hari ini sudah hari ke lapan umat Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri...Sekian lama manja tak menulis apa2 di ruangan ini kerana kesibukan seharian dan juga kerana melayan blog baru...hehe..Teman2 ada bertanya knp manja menyepi..takla sepi mana pun..cuma sibuk menyiapkan dan menunjuk ajar kwn2 membuat blog...mcm la terer sgt....haha..Dan hanya kengkawan yang tau je akan tau blog baru manja...

Manja mmg sayang blog "gedikx" ni...hehe..cuma takde masa nak update..bkn tak rindu...rinduuuuuuuuuuuuuuuuuu...blog ni mengingatkan manja pada kengkawan suka dan duka kehidupan..Di kesempatan ini manja ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir & Batin pada kengkawan dan mereka yang mengenali manja...Terkasar bahasa tersinggung rasa...maafkanla manja yer...Kita kira 0-0 la....Orait...!

Sunday, August 3, 2008

Akhirnya....

Lama dah manja tak menulis di sini...maklum asyik dok sibuk buat blog untuk kawan2..seronok juga...naik rambang mata tgk template yg cantik2...akhirnya blog manja sendiri tk bertulis...hehe...tak kisahla..kawan2 suka manja lagi suka..maklumlah manja ni kan opah cyber..hahaha..baik la dok adap pc dr dok adap muka org n ngata yg bukan2...ye tak...

Selama ini manja begitu kecewa dengan keje manja...kecewa sgt2...namun baru dua hari lepas manja dapat apa yang manja nanti2kan...Setelah turun naik tangga pejabat akhirnya perjuangan manja berhasil juga...Nak tau...kawan2 siap nyanyikan manja lagu Akhirnya Kini Pasti nyanyian Anita Sarawak...hahaha...sape lagi kalau bukan si Kamal n Halimaton..nak tergelak sgt manja dibuatnya..Apapun...syukur alhamdulillah padamu Ya Allah kerana mengabulkan juga permintaan manja..rezeki untuk anak-anak...

Friday, June 27, 2008

WANTED...???



Baru2 ni manja dpt email dr seseorang yang tidak dikenali...Maka terlihatlah di pandangan mata manja gambar ini...sape pulak???Tak tau la dr species mana...tp dr mata kasar mmg male kot mata halus lain pulak entah ler...haha...So sape2 kot kenal dgn makhluk ni sila la contact manja....entah bangla mana ke pun....ishhhh tak kisah ler kan...kalau kenal tu kasi tau manja...ok!!

Tuesday, June 24, 2008

Sehari Di Pulau Mutiara...


Sabtu lepas 21Jun manja dan famili mengikuti rombongan pra sekolah..Kali ini ke Pulau Pinang...Terima kasih kepada Cikgu Farahdilla kerana sudi mempelawa Manja n keluarga mengikuti rombongan tersebut walaupun kali ini tkde anak manja yang pra sekolah...Di sana kami dibawa melawat Taman Rama-rama dan satu tempat yang paling digemari oleh kanak-kanak iaitu Toy Museum......Jangankan budak2 kita yang tua ni pun seronok sama ke tempat2 yang macam tu...hehe...Sempatla manja rakamkan pics ni....Memang amat memenatkan...maklum la dah tua2 nak juga gi rombongan budak2...abislah lenguh2 kaki..adoiii...hehe...Apapun asal hati terhibur cukupler...dok sekolah je tension tak abis2...tak kuasa ehhh

Happy Birthday Danish.........



Pada 16 June yang lalu genaplah umo putera bongsu manja 4 tahun....Si kecil yang nakal dan mulut becok ni mmg menghiburkan walau kadangkala buat manja naik darah juga...nama pun anak kecil kan...Dia minta manja belikan kek....Sampai kedai kek mcm2 pulak yang diinginkannya....Kek besday mesti ada Power Rangers n Spiderman...So suruh je la pekerja kedai kek tu bubuh je model tu kat atas kek...Kek bkn makan sgtpun tp dok kutip mainan tu je...Sampai dua tiga hari tk abis2 si Danish ni mengucapkan terima kasih kerana belikan dia kek...Walaupun anak kecil tapi tau menghargai...Alhamdulillah dia faham mak dia ni bukan org kaya byk duit...Semoga Danish sentiasa dikurniai Allah kesihatan dan kehidupan yg penuh berkat dalam menempuh liku2 hidup ini..........Mak sayang Danish!!!Mmmmmmuuuuuaaaaahhh!

Friday, June 13, 2008

Memang mendidih rasa hati manja bila kenangkan org buat manja mcm ni...Manja mmg tk pnh nak menyusahkan hidup org apatah lagi nak buat andaian bukan2..knp perlu org menyusahkan hidup manja...menyekat rezeki manja...ikut hati nak saja manja mengamuk pada org yg menganiayai manja...tp manja beristighfar byk2...kita ni org islam kan...Orang melayu ni mmg tk boleh tgk melayu lain senang..Itu mmg dah terbukti seantero dunia..Penuh hasad dengki dan paling bahagia kalau tgk org lain menderita..Tgk aje dalam senario Malaysia pada hari ini...Susah cakap la...cakap pun org kata kutuk bangsa sendiri..Tp kalau kita sendiri dah mengalaminya peduli apa...Mungkin ramai melayu tp sebenarnya bukan islam sejati..Hati busuk penuh hasad dengki islam ke tu...Mmg betul la kata omputih "dont judge the book by its cover"...Nampak elok lom tentu dalam hatinya juga elok...Apa2 pun biarlah Allah saja yg membalasnya...Tapi bagi manja TIADA MAAF BAGIMU...TAK YAH LA KITA NI JADI MANUSIA HIPOKRIT....HAMPEHHHHH!!!!!!!!!

Rinduuuu sangattt......

semasa action songs...
semasa latihan sukan...
Bersua lagi....lamanyerr manja tk menulis...sibuk memanjang. Bukan tk ingat pada blog yang dicintai dan dirindui..hehe..tp langsung tidak berkesempatan untuk betul2 mngadap blog dan mencurahkan isihati...huhu... Cuti ke tak cuti ke mcm2 keje nak dibuat. Maklumla keje kuli cam manja ni keje bertimbun2...Gaji bukannya byk..hehe..Tapi kerana minat yg mendalam manja curahkan apa yg terdaya..manja sempat merakamkan beberapa keping gambar anak2 murid manja semasa aktiviti2 yang mereka jalankan..pada mereka lah kasih syg manja curahkan walau hati ini begitu terhiris luka sebagai seorg pendidik...ahhh...takdir kan.
rutin setiap pagi...
kelab catur...nak join ker...

Wednesday, February 13, 2008

Bantuan melimpah ruah......

Minggu lepas manja diarahkan membawa beberapa orang murid untuk menerima bantuan dari Yang Berhormat...Sebagai guru unit kebajikan dalam hal ehwal murid mmg menjadi tugas manja dalam segala hal berkait dgn aktiviti kebajikan..Kali ni YB Puan Hamidah telah berkenan untuk menyampaikan bantuan bagi anak2 miskin dan yatim di sekolah2 sekitar kawan DUN Sg Rapat..

Maklumlah dh dekat nak pilihanraya ni mcm2 bantuan la yang dapat...Mmg rezeki anak-anak ini yang dari golongan kurang berkemampuan...Kali ni mereka menerima bantuan pakaian seragam sekolah dan beg sekolah serta diadakan juga majlis penyampaian wang saguhati penghargaan atas kejayaan bagi murid2 yang mendpat 5A dalam UPSR 2007..Ramailah ibubapa yang hadir di majlis tersebut...Anak yatim tu dh tentulah mmg anak yatim...namun apa yg manja musykilkan yang dalam kategori miskin tu...kdg2 buat manja senyum sendirian betul ke miskin ni....hehe...kalau ikut gaji bersih mmg anak cikgu pun layak dapat bantuan...hahaha...tp nama pun rezeki kan...biaq pi la kat depa...

Tup...tup....tadi dengar parlimen dah dibubarkan...Tak lama lagi mengundi ler kita...hehehe...banyak ke dapat bantuan lagi...??Alhamdulillah...

Friday, January 25, 2008

Bubur Asyuraa........








Harini staff sekolah manja sibuk buat bubur asyuraa...dr kul 8 pagi sampai kul 2 ptg sibuk diaorg mengacau...bubur nasi dan juga yang manis..4 kawah...rasanya fulamak sedap gilerr...hingga menjilat jari...hehe...thanx to Rubi tauke kantin dan semua yg menjayakan program ini...

Sunday, January 20, 2008

Dulu lain Sekarang lain...

Lama manja tak menulis..Sejak buka sekolah ni manja terlalu amat sibuk..mcm2 hal..semua nak dibuat..tak larat laa..sob sob..hu...hu...

Manja masih ingat masa manja muda2 dulu....mula2 berkhidmat sebagai warga pendidik..lebih kurang 20 tahun yg lalu...Masa tu manja bertugas di sebuah sekolah yg famous gak kat pantai timur..sekolah area bandar so cikgu2nya pun ramai yg veteran..manja dapat situ pun sebab atas tiket manja aktif dalam kebudayaan...

Masa tu bila tgk cikgu2 veteran ni rasa kasihan sering timbul di hati manja. Maklum la...orang lama..biar pebgalaman byk tp kudrat pun bkn kuat sgt..Sakit sana sini...lagipun cikgu2 muda kan ada...Maka manja bukanla nak puji diri tp bila kita meletakkan hbgn kita sesama rakan sejawat sbg adik beradik maka sikap tolong menolong tu usah la diperkatakan lg...sentiasa sedia menolong...sedia berkhidmat. Bukan apa jauh di sudut hati terpikir...kalau la manja tua nanti tentu org akan tolong manja juga...hehehe...kan biasa org kata buat baik dibalas baik...
So baik sukan ke...kebudayaan ke...apa2 keje jugalah kita pun sanggup je nak nolong...mengajar je tak tolong...hehe...org veteran lg pandai beb!

Nah...sekarang diizinkan Allah manja telah pun berada di tempat org yg dulunya dianggap veteran...org lama..rupapun dh tua...kedut seribu sana dan sini...hehe...kudrat nak keje berat pun dh kurang..sakit sana sini...tapi bab ketawa kuat jugala..sape kata manja ada masalah kalau tgk keadaan diri manja ni...bak kata kawan umie tu "mewah"...badan astaga...hehe

Eapi...makin tua makin byk keje...tak leh nak sama mcm zaman masa muda dulu...kita selalu tolong yg tua...sekarang sape nak tolong kita..adala jugak yg bersimpati itu pun yg rapat2 jer...cikgu sekarang makin tua makin semua nak kena buat..tkde rest...by hook or by crook semua nak kena siap...nak menangis??? sapela yg nak bersimpati...Zaman IT...yang tua pun kena pandai IT...ikut hati mmg mati laa...tu lom masuk komplen sana komplen sini...dulu org tau gak keje mendidik ni susah...org kata "Didik la anak saya...terpulangla cikgu nak buat lagu mana pun...jgn patah riuk sudah" itu org dulu...Org la ni.."Cikgu jgn nak tengking anak saya...nak jentik pun jgn..biar apa dia nak buat...kalau tak saya lapor pihak atasan..." gitu la lebih kurang maksudnya...maklum...depa ni org elit...gedebe lebih...berlagak tak bertempat...apa ingat cikgu ni baby sitter ka...kalau jadi baby sitter sepenuh masa pun baguih jugak...pendapatan lebih...Tapi nak kata apa...cikgu saman tk bole org saman cikgu tkpe ...kan..kan...kan

Calang-calang org bkn sng nak jadi cikgu nih...manja dengor kan...kat hospital tanjung rambutan n tampoi yg ramai penghuni dia ialah cikgu...betoi kaa???Habaq mai...Habaq mai...

Friday, January 4, 2008

Penawar hati...

Hari ini telah 2 hari manja menyambung semula tugas2 dan khidmat manja dalam bidang yang mencabar ini...Rindu untuk menatap wajah2 comel dan nakal terubat sudah..malah manja rasa kali ini terlebih la nakalnya anak2 ini...
Wajah2 riang ini begitu menambat hati dalam memasuki alam persekolahan..dulu2 bila saja mula persekolahan di tahun satu maka ramaila anak2 yg akan menangis..takut ditinggal ayahbonda bersama guru..mcm2 karenah mereka...tp mungkin kerana seiring dgn kemajuan dunia insan2 yg hatinya putih bersih ini tidak lagi seperti itu...mereka telah menjadi insan kecil yg telah boleh berdikari..melambangkan mereka tidak mahu lagi menyusahkan ayahbonda..
"Good Morning teacher..."kalimah yg kadang2 membuat manja menitiskan airmata...rasa terharu atas rasa hormat yg anak2 ini berikan..kemanjaan yg mereka tunjukkan mengundang rasa kasih yg tidak terhingga dan kesedaran betapa mereka memerlukan kita..biarpun dimarah mereka tetap akan menunjukkan kemanjaan dan sikap menghormati..hah...namapun anak2..tiada menyimpan dendam..tulus dan lurus..jauh sekali dr menjadi manusia hipokrit sebagaimana manusia dewasa yang kadangkala penuh hasad dan dengki...
Tahun ini masuk tahun ke 20 manja berkhidmat di bidang ini..diri rasa semakin tua...apakah manja masih diperlukan..kekecewaan manja yg terpaksa manja hadapi kebelakangan ini dalam meneruskan perjuangan ini kadang2 terasa bagai satu tamparan hebat yg begitu melukakan..bkn nak menyalahkan sesiapa maupun menjatuhkan airmuka sesiapa....namun inilah kenyataan yg kekadang membuat diri terasa bagaikan sampah..aahhhh....sukar untuk digambarkan dgn kata2...dan sukar juga untuk menemui seseorang yang betul2 memahami diri ini...
Namun perjuangan dalam perkhidmatan ini insyaAllah akan manja teruskan sebaik mungkin kerana rasa kasih manja pada insan2 comel yg hatinya bersih ini...mereka lah penawar hati manja nan lara...memberi kekuatan untuk manja terus berkhidmat dan mengenepikan soal hati yg begitu terluka...i love u all so much sayang2ku...